رئیس بسیج مستضعفین کشور گفت: انقلاب اسلامی و جامعه ما نرم‌افزارهای نظام علوی و عاشورایی را به کار بسته و اکنون همه جنبه‌های مردم‌سالاری اسلامی در گام دوم انقلاب شکل‌گرفته تا جامعه مهدوی شکل گیرد.
کد خبر: ۹۵۸۲۷۶۵
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
 شکل‌گیری جنبه‌های مردم‌سالاری اسلامی در گام دوم انقلاب برای تشکیل جامعه مهدوی

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، سردار غلامرضا سلیمانی در مراسم رزمایش طرح شهید رجایی، اهدای ۲۰۰ دستگاه یخچال ویژه نیازمندان که دار مشهد برگزار شد اظهار کرد: ما در استان ظرفیت‌های بزرگی داریم و چیزی از وظیفه دستگاه‌های حاکمیتی کم نمی‌کند؛ اما ظرفیت بی‌منتهای مردم را در تمام عرصه‌ها نباید فراموش کرد.

 وی با بیان اینکه خراسان رضوی از استان‌های برجسته دراین‌خصوص است و این از برکت امام رئوف بشمار می‌رود، افزود: ظرفیت‌های بزرگی داریم و چیزی از وظیفه دستگاه‌های حاکمیتی کم نمی‌کند؛ ولی ظرفیت بی‌منتهای مردم را فراموش نکنیم و این همان ظرفیت در دوران دفاع مقدس است که ملت ایران را از سخت‌ترین چالش دوران معاصر خود به‌سلامتی عبور داد و گنجینه تمام‌نشدنی را هدیه داد.

 رئیس سازمان بسیج با اشاره به اقدامات خیرخواهانه مردم در مناسبت‌های مختلف اعلام کرد: در زمان کرونا رهبر معظم انقلاب کمک مؤمنانه را خواستار شدند و امروز این نهضت مرتب توسط مردم در قالب‌های مختلف چون آزادی زندانیان معسر، تأمین بسته‌های معیشتی، کمک جهیزیه و... تکامل پیدا کرد.

 وی بیان کرد: جامعه ما تفاوت زیادی نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارد و این از برکت مکتب امامت و ولایت است، روزی که ملت ما این مسیر را به رهبری امام راحل انتخاب کردند به‌ظاهر تصور می‌شد که نظام شاهنشاهی سرنگون و نظام جمهوری اسلامی جایگزین شد؛ ولی جمهوری سرآغاز و مسیری متفاوت از مسیر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

 سلیمانی عنوان کرد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زورمداران و مستبدین اجازه نمی‌دادند ملت به مسیر صحیح بروند و قیام‌های زیادی را سرکوب کردند، در دوره انقلاب اسلامی این موفقیت و پیروزی در مسیر جدید قرار گرفته و با مسیری که بشریت در غرب در دوره جدید معاصر بعد از رنسانس انتخاب کردند، متفاوت است، آنجا بشر را بی‌نیاز از هدایت الهی دانستند و محور انسان شد و بعد اقتصاد و مذهب مسیحیت در خدمت سرمایه‌داران قرار گرفت.

 وی با اعلام اینکه مکتب اقتصادی در درون مسیحیت همراه با کاپیتالیست‌ها و سرمایه‌داران شکل گرفت خاطرنشان کرد: امروز برای سیرکردن شکم صهیونیستی چه جنایت‌هایی که مرتکب نمی‌شوند.

 رئیس بسیج مستضعفین کشور ضمن تشکر از مشارکت‌کننده، عنوان کرد: این حرکت‌ها تحسین‌برانگیز است و باید تلاش کنیم این نرم‌افزارهای نظام جمهوری اسلامی یعنی مردم‌سالاری اسلامی طراحی و پیاده‌سازی شود.

 وی تصریح کرد: اندیشه اسلامی نظریه بسیار جذاب و بی‌بدیل است و برای اینکه این نظریه عینیت و تحقق پیدا کند باید نرم‌افزارهای آن پیاده شود که یکی از این نرم‌افزارها حرکت‌های جهادی، کمک‌های مؤمنانه، راهیان پیشرفت و جهاد تبیین است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به آن تأکید دارند، بسیاری از این نرم‌افزارها در جامعه ما در حال جوشش و حرکت است.

سلیمانی اذعان داشت: یکی از رسالت‌های بسیج ادارات و کارمندان همین موضوع است که به‌عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی، رویکرد جهاد خدمت را در کنار سه رویکرد جهاد تبیین، جهاد علمی و جهاد امید آفرینی به‌عنوان یک چتر بر روی برنامه‌های سالیانه برنامه خود قرار دهد.

 این رزمایش با حضور مدیران استانی، سردار غیاثی فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام، سردار زهرایی مسئول سازندگی بسیج مستضعفین، سرهنگ روحانی مسئول سازمان بسیج سازندگی، فرماندهان حوزه‌های هفت‌گانه، فرماندهان و شورای پایگاه مقاومت بسیج ادارات شهر مشهد مقدس برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها